Mi az Inspiring Girls?

Az Inspiring Girls International egy 2016-ban, Angliából indult globális kezdeményezés, amelyet Miriam González Durántez, nemzetközileg elismert jogász hívott életre. A program célja, hogy sztereotípiáktól mentes környezetben ösztönözze a fiatal lányokat saját céljaik követésére és megvalósítására.
Az alapgondolat egyszerű, mégis rendkívül hatásos: ha a lányok inspiráló női példaképekkel találkoznak, könnyebben elhiszik, hogy bármit elérhetnek – és bátran elindulnak az álmaik megvalósításának útján.
Az Inspiring Girls projekt Magyarország mellett jelenleg több mint 30 országban működik világszerte – többek között*Algéria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Chile, Kolumbia, Costa Rica, Franciaország, Guatemála, Hongkong, Honduras, Olaszország, Jersey, Marokkó, Mexikó, Panama, Peru, Lengyelország, Portugália, Oroszország, Szerbia, Szingapúr, Szlovákia, Spanyolország, Svájc, Törökország, az Egyesült Királyság, Uruguay, az Egyesült Államok és Venezuela* is része a mozgalomnak.
A projekt célja, hogy a lányokat arra ösztönözze, hogy ismerjék fel saját tehetségüket és álmaikat, függetlenül a nemi sztereotípiáktól vagy az őket visszatartó társadalmi elvárásoktól. Segítünk abban, hogy bátran kibontakoztassák elképzeléseiket és magabiztosan válasszák meg saját útjukat.
A program a nemek közötti egyenlőséget és tiszteletet tanítja, miközben szélesíti a diákok látókörét – hogy később olyan szakmai sikereket érjenek el, amelyek közben mások egyéniségét is megbecsülik.
Világszerte több száz női önkéntes csatlakozott a kezdeményezéshez: különböző szakterületekről, eltérő pályákról érkeznek, és rendszeresen látogatnak el iskolákba, hogy valódi történeteiken keresztül inspirálják a diákokat.
A beszélgetések lehetőséget adnak arra, hogy a lányok azonosulni tudjanak különféle szakmai szerepekkel – és ezáltal elhiggyék: az ő helyük is ott van, ahol elképzelik.
MIÉRT FONTOS A MUNKÁNK?



A 11 és 14 év közötti lányoknak csak 15%-a nyilatkozott úgy, hogy a műszaki-tudományos tantárgyak iránt vonzódik, szemben a fiúk 26%-ával, függetlenül tanulmányi eredményüktől.*
A fiúk és a lányok szülei bizonyos attitűdöket erősen nemi konnotációval érzékelnek: a karrier sikere elsősorban a férfiak, a családi szféra pedig elsősorban a nők szempontjait tükrözi.*
Amikor egy listát mutattak be a tevékenységekről, és megkérdezték, hogy ki csinálja azokat jobban, a férfiak vagy a nők, 58,6% válaszolta azt, hogy bizonyos tevékenységek a férfiak sajátja, mint például az elnök, a tudós és a munkahelyi felelősségvállalás.*
Sources: “Dreaming of the future and work”. Ipsos research for Valore D, 2021 – “First results of the Observatory on youth trends (Otg). The state of childhood”, CNR.
HOGYAN DOLGOZUNK?
A módszer
A módszer
Megszervezzünk, hogy egy osztály vagy több osztály találkozzon egy példaképpel egy adott tanítási óra alatt.
Az eszköztár
Az eszköztár
Minden egyes példaképpel való eseményre készítünk egy speciális segédlet a megfelelő javaslatokkal.
Az ellenőrzés
Az ellenőrzés
Az esemény után kielemezzük a találkozó diákokra gyakorolt hatását, amiből további javaslatokat készítünk.